MESLEK YÜKSEKOKULU
Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi (Türkçe)
ENR 112 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Ölçme Tekniği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ENR 112
|
Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenci, her türlü fiziksel ve elektriksel ölçmeleri yapabilecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenci; fiziksel büyüklüklerin ne ifade ettiğini bilecek, bu büyüklükleri ilgili ölçü aletleri ile ölçebilecek, hesaplayabilecek, birimleri birbirine dönüştürebilecek ve birimlerin ast ve üst katlarına çevirimlerini yapabilecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ölçme, ölçme işleminde birimler, temel elektriksel büyüklüklerin tanıtımı | |
2 | Hata ve hataların sınıflandırılması | |
3 | Elektriksel büyüklüklerin tanıtılması ve ölçü aletlerinin çalışma ilkeleri ve yapıları. DC ölçü aletleri, galvanometrenin yapısı ve çalışması , galvanometrenin akım ve gerilim ölçümlerinde kullanılması | |
4 | Elektrodinamik ölçü aletlerinin temel özelliklerinin ölçme üzerine etkisi (doğruluk, çözünürlük) | |
5 | Elektrodinamik ölçü aletlerinin yapısı ve Wattmetre | |
6 | Doğru akımda (DC) büyüklüklerin ölçülmesi | |
7 | Alternatif akımda (AC) büyüklüklerin ölçülmesi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Akım ve gerilim trafoları, kullanımları | |
10 | Doğru Akımda ampermetrenin ve voltmetrenin ölçüm alanlarının genişletilmesi | |
11 | Alternatif akımda ölçü aletlerinin ölçüm alanlarının genişletilmesi | |
12 | Osiloskop kullanımı, yapısı ve değişik parametrelerin ölçümünde osilaskobun kullanımı | |
13 | Bobin Endüktansının Ölçülmesi | |
14 | Reaktif Güç Ölçümü | |
15 | Endüstriyel ölçümler, sensör ve transduser kavramları ve değişik örnek ölçüm uygulamaları | |
16 | Final |
Ders Kitabı | SOYDAL Osman (2000)Ölçme Tekniği ve Labaratuvarı.ANKARA:ABC Matbaacılık LTD.ŞTİ. ANASIZ Kadir(1991) Elektrik Ölçü Aletleri ve Elektriksel Ölçmeler.ANKARA:M.E.B. Yayınevi |
Önerilen Okumalar/Materyaller | YAZ M. Ali Said AKSOY, Fizik 3, Sürat Yayınları, İstanbul, 1997. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
10
|
10
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
78
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olmak | X | ||||
2 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanmak | X | ||||
3 | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak |
X | ||||
4 | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak | X | ||||
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçmek ve kullanmak | X | ||||
6 | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz etmek ve yorumlamak | |||||
7 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışmak | X | ||||
8 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak | |||||
9 | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenilemek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest