MESLEK YÜKSEKOKULU
Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi (Türkçe)
FZK 101 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Fizik I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FZK 101
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilere, fiziğin temel ilkelerinin öğretilmesi ve kavramların deneylerle desteklenerek hesap yapma yeteneğinin kazandırılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Statik ve dinamik sistemleri birbirinden ayırmak. Termal ve akışkan sistemler ile ilgili hesapları yapmak |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Birim Sistemleri | Bütün dönem için teori, uygulama ve ödevleri kapsar. |
2 | Vektörler, Kuvvet ve Moment | |
3 | Denge ve Denge Şartları | |
4 | Ağırlık Merkezinin Bulunması | |
5 | Hareket Kanunları | |
6 | Hareket Kanunları | |
7 | İş, Güç, Enerji | |
8 | İş, Güç, Enerji | |
9 | Isı ve Sıcaklık | |
10 | Vize | |
11 | Isı Geçişi Türleri: İletim, Taşınım ve Işınım | |
12 | Temel Akışkan Özellikleri, Akış Türleri ve Debi Hesabı | |
13 | Kanal ve Borularda Akış | |
14 | Basınç Kaybı | |
15 | Basınç Kaybı | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Fizik (Teknolojinin Bilimsel İlkeleri) Meslek Yüksek Okulları ve Yüksek Okullar İçin İsmail Sarı/Kenan Büyüktaş |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
55
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
45
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
3
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
2
|
2
|
Final Sınavı |
1
|
3
|
3
|
Toplam |
123
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olmak | X | ||||
2 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanmak | X | ||||
3 | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak |
X | ||||
4 | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak | X | ||||
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçmek ve kullanmak | X | ||||
6 | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz etmek ve yorumlamak | X | ||||
7 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışmak | X | ||||
8 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak | X | ||||
9 | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenilemek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest