MESLEK YÜKSEKOKULU
Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi (Türkçe)
TES 101 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Temel Tesisat İşlemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TES 101
|
Güz
|
0
|
4
|
2
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilere; yapılarda tesisat işlerini gerçekleştirebilmek için sac ve boru işçiliğine ait yeterlilikler kazandırılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenci, bu modül ile uygun ortam sağlandığında tekniğine uygun olarak sacları birleştirebilecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sacları kesmek | Bütün dönem için teori, uygulama ve ödevleri kapsar. |
2 | Sacları perçinlemek | |
3 | Sacları kenet yapmak | |
4 | Sacları puntalamak | |
5 | Sacları lehimlemek | |
6 | Çelik boruları kesmek | |
7 | Çelik borulara diş açmak | |
8 | Bağlantı parçası sıkmak | |
9 | Sıva üstü tesisat yapmak | |
10 | Sıva altı (Ankastre) tesisat yapmak | |
11 | Boruları kesmek | |
12 | Raybalamak | |
13 | Muf açmak | |
14 | Havşa açmak | |
15 | Havşa açmak | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Teknik Tesisat El Kitabı Muhiddin Can/Atakan Avcı/Akın Burak Etemoğlu İlyas TOSUN, “Enerji İletimi ve Dağıtımı”, Birsen Yayınevi, 2007 Erdal TURGUT, Korkmaz SELÇUK, “Elektrik Enerjisi Üretimi ve Dağıtımı” Detay Yayıncılık, 2009 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
2
|
2
|
Final Sınavı |
1
|
2
|
2
|
Toplam |
94
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olmak | |||||
2 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanmak | X | ||||
3 | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak |
|||||
4 | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak | |||||
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçmek ve kullanmak | X | ||||
6 | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz etmek ve yorumlamak | |||||
7 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışmak | |||||
8 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak | |||||
9 | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenilemek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest