Dersin Adı |
Bilgisayara Giriş ve Enformasyon Teknolojisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BILT 100
|
Güz
|
0
|
2
|
1
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Gösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler bilgisayar kullanımındaki genel prensipleri öğrenerek uygulama yapabilecek ayrıca MS Word, MS Power Point ve MS Excel programlarının özelliklerini bilecek ve bu programları ile uygulama yapabilecektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Öğrenciler bu ders ile birlikte Microsoft Office programlarının (Word, PowerPoint ve Excel) uygulamalarını ve içeriklerini kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Bilgisayar kavramlarına giriş | ||
2 | Microsoft Word tanıtımı ve örnek uygulama | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 5-29. | |
3 | Microsoft Word örnek uygulamalar I | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 32-56. | |
4 | Microsoft Word örnek uygulama II | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 58-79. | |
5 | Microsoft Word örnek uygulamalar III | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 85-92. | |
6 | Microsoft Word örnek uygulamalar IV | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 94-101. | |
7 | Microsoft Word Genel Tekrar | Cenk İltir, "Office 2016", "Abaküs Kitap" (2016), sf. 102-128. | |
8 | Vize Sınavı | 9-17 Kasım 2024 | |
9 | Microsoft PowerPoint örnek uygulama I | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 114-121. | |
10 | Microsoft PowerPoint örnek uygulama II / Microsoft Excel örnek uygulamalar I | Osman Gürkan, "Microsoft Office 2016", Nirvana Yayınları (2016), sf. 122-129. | |
11 | Microsoft PowerPoint örnek uygulama III / Microsoft Excel örnek uygulama II | Cenk İltir, "Office 2016", "Abaküs Kitap" (2016), sf. 15-98. | |
12 | Araştırma ve sunum haftası | Öğrenciler verilecek konu kapsamında ön araştırma ve sunum yapacak | |
13 | Araştırma ve sunum haftası | Öğrenciler verilecek konu kapsamında ön araştırma ve sunum yapacak | |
14 | Araştırma ve sunum haftası / Microsoft Office Word, PowerPoint ve Excel genel tekrar ve örnek uygulamalar | ||
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Osman Gürkan (2013). "Microsoft Office 2010", Nirvana Yayınları. ISBN: 9789758878734. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
1
|
10
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
15
|
|||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
|||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
20
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
18
|
18
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
90
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olmak |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanmak |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçmek ve kullanmak |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz etmek ve yorumlamak |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışmak |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenilemek |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..