Dersin Adı |
Mesleki Gelişim Etkinlikleri I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ENR 121
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Alternatif ve Enerji kaynakları Teknolojileri Programı ıle ılgılı olsun olmasın, öğrencinin ilgi duyduğu alanlarda, Universitemizde ve dışarıda duzenlenen sergı, konser, konferansları vb sosyal aktıvıtelerı takıp etmesı ve katılması için teşvık etmek, Dönem başında belırlenen bir proje konusu ile ilgili olarak grup/takım çalışması halınde araştırma yapıp elde ettiği bilgileri dış ticaret alanın faaliyet gösteren bir işletme üzerinde uygulamak/incelemek ve tüm bulguları içeren bir rapor hazılayarak sunmak | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Mesleği ile ilgili alışılageldik alanların tekrar incelenmesi ve/veya değişim ve gelişmelere bağlı olarak ortaya çıkan fırsatların farkındalığının yaratılması için alan çalışması yaptırmak |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Secılen donem projesı ıle ılgılı grup oluşturulması ve konu başlıklarının gruplara gore dagıtılması, projenın ana başlıkları ve amacıyla ılgılı bılgılerın aktarılması | Uygulama,teori | |
2 | Araştırma yapılması | Uygulama,teori | |
3 | Araştırma yapılması | Uygulama,teori | |
4 | Secılen proje konusuna gore yapılan araştırma sonucunda bulunan verılerden oluşan ana başlıklar ve alt başlıklar ve kaynakcalardan oluşan taslagın ıncelenmesı ve yeterlı bulunması halınde taslak raporun yazılmaya başlanması | Uygulama,teori | |
5 | Secılen proje konusuna gore yapılan araştırma sonucunda bulunan verılerden oluşan ana başlıklar ve alt başlıklar ve kaynakcalardan oluşan taslagın ıncelenmesı ve yeterlı bulunması halınde taslak raporun yazılmaya başlanması | Uygulama,teori | |
6 | On raporun yazılması | ||
7 | Secılen uygulama alanının ılan edılmesı ve verı madencılıgı sonucunda oluşan raporun taslağının incelenmesi | Uygulama,teori | |
8 | Secılen uygulama alanının ılan edılmesı ve verı madencılıgı sonucunda oluşan raporun taslagının ıncelenmesı | Uygulama,teori | |
9 | Uygulama alanı secımı ve uygulama yapılması | Uygulama,teori | |
10 | Uygulama alanı secımı ve uygulama yapılması | Uygulama,teori | |
11 | Uygulama alanı secımı ve uygulama yapılması | Uygulama,teori | |
12 | Secılen uygulama alanı ılgılı bulguları ıceren taslak raporun ıncelenmesı | Uygulama,teori | |
13 | Secılen uygulama alanı ılgılı bulguları ıceren taslak raporun ıncelenmesı | Uygulama,teori | |
14 | Proje Raporunun son halının sunumu | Uygulama,teori | |
15 | Proje Raporunun son halının sunumu | ||
16 | PROJE RAPORUNUN SUNUMU - FINAL |
Ders Kitabı | Konuya göre Dersi veren Öğretim görevlisi tarafından öğrenciler yönlendirilecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 | LO 7 | LO 8 | LO 9 |
Katılım |
1
|
20
|
|||||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||||||
Arazi Çalışması | |||||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||||||
Portfolyo | |||||||||||
Ödev | |||||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
60
|
|||||||||
Proje | |||||||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||||||
Sözlü Sınav | |||||||||||
Ara Sınav | |||||||||||
Final Sınavı |
1
|
20
|
|||||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
80
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
0
|
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
12
|
0
|
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
78
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olmak |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanmak |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçmek ve kullanmak |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz etmek ve yorumlamak |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışmak |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenilemek |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..