İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • MESLEK YÜKSEKOKULU

    Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi (Türkçe)

    ENR 207 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Tasarım Kültürü
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ENR 207
    Güz
    2
    0
    2
    4

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Ön Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, alternatif enerji kaynakları alanındaki tasarımlar için gerekli malzeme bilgisini sunmak ve tasarım süreçleri hakkında bilgi vermektir.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Malzemeleri sınıflandırabilir.
    2Malzemelerin gerilme ve şekil değiştirme gibi mekanik özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
    3Tasarımı etkileyen karakteristikler hakkında bilgi sahibi olur.
    4Tasarım süreçlerini bilir.
    5
    Ders Tanımı Bu dersin içeriğini malzeme ve tasarım bilgisi oluşturmaktadır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    X
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Derse giriş ve ders tanıtımı
    2 Malzemelerin sınıflandırılması
    3 Malzeme yapıları ve kusurları
    4 Mekanik özellikler
    5 Mekanik özellikler
    6 Malzeme işlemleri
    7 Malzeme seçimi ve ortam etkileri
    8 Ara sınav
    9 Tasarım ve tasarım süreçleri
    10 İhtiyaçların ve tercihlerin belirlenmesi
    11 Endüstriyel tasarım
    12 Ürün spesifikleştirme ve kavram geliştirme
    13 Prototip oluşturma ve kavram seçimi
    14 Yeni ürünler için talep tahmini, ürün geliştirmede trendler ve araçlar
    15 Dönem değerlendirmesi
    16 Final

     

    Ders Kitabı Ders notları
    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    5
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    35
    Final Sınavı
    1
    35
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    7
    65
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    35
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    3
    48
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    5
    1
    5
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    10
    10
    Final Sınavı
    1
    10
    10
        Toplam
    105

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olmak
    -
    -
    -
    X
    -
    2 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanmak
    -
    -
    X
    -
    -
    3

    Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak

    -
    -
    -
    -
    -
    4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak
    -
    -
    -
    X
    -
    5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçmek ve kullanmak
    -
    -
    -
    -
    -
    6 Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz etmek ve yorumlamak
    -
    -
    -
    -
    -
    7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışmak
    -
    -
    -
    -
    -
    8 Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak
    -
    -
    -
    -
    -
    9 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenilemek
    -
    -
    X
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin