Dersin Adı |
Soğutma Sistem Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ENR 208
|
Bahar
|
0
|
4
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrenciye soğutma sistemi elemanlarını uygun bir şekilde seçebilmesi için gerekli yeterlilikler kazandırılacaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Soğutma çevrimi, soğutma sistem elemanları, soğutma sistem tasarımında dikkat edilecek konular, soğutma yükü hesabı, ve soğutma sisteminin ana elemanlarının doğru bir şekilde seçimi hakkında bilgiler verilecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Soğutma çevrimi | Bölüm 1-2, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLARI | |
2 | Soğutma sistem elemanları | Bölüm 2, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR | |
3 | Soğutma sistem elemanları | Bölüm 2, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR | |
4 | Soğutma sistem tasarımında dikkat edilecek konular | Bölüm 2, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR | |
5 | Soğutma yükü hesabı | Ders Notları | |
6 | Soğutma yükü hesabı | Ders Notları | |
7 | Kompresör seçimi | Bölüm 3, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kondenser seçimi | Bölüm 4, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR | |
10 | Soğutma kulesi seçimi | Bölüm 4, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR | |
11 | Genleşme vanası seçimi | Bölüm 5, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR | |
12 | Soğutucu akışkan seçimi | Bölüm 9, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR | |
13 | Boruların boyutlandırılması | Bölüm 7, Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLAR | |
14 | Uygulama örnekleri | Ders notları | |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | ||
16 | Final |
Ders Kitabı | Soğutma Tekniği ve Isı Pompası Uygulamaları,Prof.Dr. Recep Yamankaradeniz , İlhami Horuz , Ömer Kaynaklı Salih Coşkun , Nurettin Yamankaradeniz DORA YAYINLARI |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ders notları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje |
1
|
30
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
10
|
10
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
110
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olmak |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanmak |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçmek ve kullanmak |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz etmek ve yorumlamak |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışmak |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenilemek |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..